Star Wars Battlefront II
Fejlesztő: Pandemic Studios
Kiadó: LucasArts
Weboldal: www.lucasarts.com/games/battlefrontii/
Minimum config: P III, 1.2 Ghz, 256 Mb RAM, 64 Mb videokártya, 4 GB HDD, DirectX 9.0c
+Grafika
+Hangulat
+Multiplayer
+Zene
-Kevés újítás
87%
Az előd
Battlefront. Aki meghalja ezt a szót, biztos eszébe jut valami. Ha nem kedveli George Lucas univerzumát (Star Wars ugyebár) akkor egy ósdi grafikájú, rövid, bugos játék. Viszont ha él-hal érte, máris eszébe jutnak a régi szép napok, a feledhetetlen multis küzdelmek, amikor egy AT-AT-ból lőttük lázadó „barátainkat”. És ebben a mondatban benne volt sok minden, amiért szeretni lehetett: a hangulata és a multiplayer rész. A LucasArts-nál úgy gondolták, hogy megér még egy részt (ebben nagy szerepe volt az eladásoknak), nézzük hogy sikerült!
Felépítés
A játéknak több félekép kezdhetünk neki: egy gyakorló küldetéssel indulhatunk (Geonosis), amit érdemes a legprofibb gamereknek is, elsajátíthatjuk az irányítást és még egy-két dolgot. Van egy Rise of the Empire rész is, ami lényegében a küldetéseket rejti magában, a klón háborúktól a Birodalom hanyatlásáig szinte minden pályát végigjátszhatunk (párat akár ki is hagyhatunk, bár ezt nem javaslom). Az előző részben is volt Galactic Conquest, szóval már ismerős: négy frakció közül választhatunk, aztán ezzel egy galaxis térképen kell helyt állnunk, elfoglalni az összes bolygót. Az előző részben is voltak bónuszok, bár ott elég kevés, itt elég nagy a választék (pl. dupla lőszer, élet-regenerálás stb.). Ez a sok harctól unalomba is fulladhat, de pl. ha konzolon összeülünk egy haverral, egész hangulatos tud lenni. És van még a szokásos Instant Action is, ami az egyszerű, respawn pont-foglalós, ellenség-öldöklős, egy sima csata rész, gondolom mindenki ebben a módban fog főleg játszani. Ezek voltak a Singleplayer részei, most lássuk a multit! PC-n 64-en, Xbox-on 32-en játszhatunk egyszerre. A pályák nagy része viszont nem elég nagy szerintem, bár én még nem találkoztam 64 játékossal egyszerre egy pályán, de azért érdekes lehet… Neten és egyedül is több fajta mód áll rendelkezésünkre: Conquest, CTF, Hunt, Assault (űrcsata), valamint egy másik Assault is van, ahol a hősöket ereszthetjük egymásnak, ez egész jóra sikerült.
Főbb újítások
Most pedig az újítások. Hát mit mondjak, nem sok lett belőle, még valami extra dolgot kitalálhattak volna a Pandemic-nél, na de ez van. Mivel a játék főleg a III.rész csatáira hajaz, a klón csapat teljesen megújult, a gyönyörű „fél birodalmi” egyenruhájukban virítanak, a gépek is onnan lesznek főleg ismerősök. Vannak még másoknál is új karakterek, pl. Bothani kém, aki láthatatlanná tud válni, vele tudjuk a legjobban elfoglalni a respawn pontokat. Egyik legjobb újítás az űrcsata, itt is sima ütközetet vagy CTF csatát is lenyomhatunk. Itt akár az űrből, akár az ellenség dokkjából pusztíthatjuk a hajót, akár a csapattársak segítségével is. Azt azért hiányoltam, hogy nem lehet vezetni a rombolókat, remélem ezt a III-ik részre megoldják… Itt vannak még a hősök, Jedi-k és Sith-ek és még egyéb, fejvadász és csempész karakterek is. Elég jól megoldották a korlátlan hatalmat egy ilyen kaszttal, a legjobb játékos (ezt át lehet állítani másra is) kapja irányítás alá őket, és egy kis fénykard jelzi az életüket, ami folyamatosan fogy. Ezt ellenség megölésével feljebb tudjuk állítani, de eszetlenül ne rontsunk közéjük. Ez a kaszt főleg jó irányítás alatt mutatja meg milyen is valójában, csak óvatosan bánjunk vele!
Az AI
Az AI is sok változáson ment keresztül, keresik a fedezékeket, ügyesen kitérnek a lövéseink elől, sokszor viszont idegesítőek tudnak lenni, amikor túlságosan is fedezék mögé akarnak menni, bármilyen tűzharc is van közöttük. Az azért megnyugtató hogy már tudnak ugrani is J…
Zene
Ez az egyetlen dolog, amivel sose lesz probléma a Star Wars során, fantasztikus zenéket tud komponálni John Williams. A zenék beosztási is jó, amikor bekerülünk egy nagyobb harcba azonnal pörgősebb lesz a dallam, amikor csak bandukolunk egy pályán szép lassú zene kisér minket.
Összhatás
Vegyes érzelmek keringenek most bennem: egyrészt örülök, mert egy ugyancsak jó hangulatú játékot kaptam, ami felülmúlja az első részt, másrészt viszont még pár hónapot rászánhattak volna a fejlesztésre, több újítást is bevethettek volna. Azt a színvonalat elérte amit vártam (igaz az alsó határát…), ennél többet talán ők sem akartak, na mindegy, majd a következő részben megmutathatják, mit tudnak igazán…
foxesh